pátek 15. července 2016

Roubenky kam se podíváš...

Každý má nějakou tu úchylku... u mě to padlo na domy (rodinné, bytové i jiné), chalupy a chaloupky, rozhledny, kostely, muzea, hotely a penziony... prostě na baráky. A poslední dobou hlavně na roubenky. Jak někdo postaví tři klády na sebe, už tam stojím s foťákem a plním paměť. Má to i svoje pozitivní stránky. Tak třeba závod stojí všeobecně za prd, ale když se u shromaždiště vyskytne nějaká povedená dřevostavba, tak to hned mění situaci. Nebo jsem třeba ochotná strávit celé odpoledne v Říčkách, i když z toho mám úplný kulový (rozumějte návštěvu dětského hřiště). Poslední dobou se mi podařilo vyfotit pár pěkných kousků.
Začneme na domácí půdě, tj. v Deštném, kde se staví dvě roubenky k budoucímu prodeji. Tím pádem se stavebník snaží minimalizovat náklady, a to je vždycky trochu smutný příběh.
Naopak tato chalupa při cestě z Deštného na Šerlišský mlýn je z kategorie "vymazlených".
Nechybí trucovna...
...ani stylové detaily. Podobné serepetičky se mi líbí, ale nesmí to sklouznout k přeplácanosti a bydlenkovskému nevkusu.
Další roubenka opodál je ve výstavbě. Když vidím podobný binec na stavbě a střechu rozdělanou celou zimu, tak mi to rve srdce (nebo spíš rozum nebere).
Skok na druhý konec Deštného k Supovi. Roubenka od Dřevozpracujícího družstva. Na Vyhlídce mají ještě jednu, ale tam pořád někdo je, tak jsem si jí zatím nemohla vyfotit:-)
Podsklepená roubenka.
Roubenka bez roubení (zděný dům obložený prkny).
A jsme v Říčkách, kde jsme se zúčastnili výzvy. Mimochodem mám u Heppyho v hodinkách čas, který se na 99,9% blíží 1,44 násobku Nogova času, takže se mi nikdo nepokoušejte ty boty vyfouknout:-) Navíc jsem ochotná to v krajním případě běžet ještě jednou, kdyby se snad našel nějaký super hrdina a říznul Nožku (co Lyžníku?).
"Tato výzva tě neodrovná na celý den (no jak koho), takže stihneš i jiný program". Třeba omrknout netradiční šedou roubenku.
A roubenku s rybníčkem.
A ještě tu máme dozvuky cyklu výšlapu Deštné-Luisino údolí-hřeben-Pěticestí-Mezivrší-Orlické Záhoří-Šerlich. Kopce strašný, ale roubenky pěkný.
Garáž (skoro) jako od Zumthora:-)
Také se v našem okolí množí "lákavé" realitní nabídky. Třeba zde si můžete nejdřív zbourat barabiznu a pak znovu postavit apartmánový dům, na kterém už si někdo vylámal zuby.
Nebo se můžete stát našimi sousedy (máte-li zbytečných 3,15 mil.) a jako bonus získat "exkluzivní projekt" na roubenku skříženou se skleníkem. Jen bych si dovolila upozornit, že stavební povolení to zatím nemá. Byznys je byznys.

2 komentáře:

  1. Ta šedá roubenka vypadá luxusně...

    OdpovědětVymazat
  2. Všechno to čtu, ale nevím nevím, jestli to stihnu včas. No neva, alespoň budu mít zásluhy.))

    OdpovědětVymazat